حقیقت در کپیرایتینگ
پس از ششماه کار تماموقت در حوزهی کپیرایتینگ، فکر میکنم که مهمترین اصل این است که در ارزیابی متون کپیرایتینگ، حق همیشه با کارفرماست. همین نکته یکی از اصول اساسی این حرفه است و تفاوت متنهای آکادمیک و ژورنالی را با متنهای کپیرایتینگ شکل میدهد.
کارفرما معمولاً از حقیقتهای مطلع است که تولیدکنندهی محتوا از آن بیاطلاع است و خیلی وقتها امکان انتقال این نکتهها از جانب مدیر به تولیدکنندهی محتوا فراهم نیست. گاهی درک کلی کارفرما از شرایط در طی سالها و در طی مراودات بسیاری شکل گرفته و توضیح آن آسان نیست.
بنابراین توصیهی من این است که در کپیرایتینگ راحتتر از هر جایی اصلاحات کارفرما را بپذیرید و بر پیشنهادهای خود اصرار نورزید.